Vesti i zanimljivosti

Zašto su nagradne igre najbolje pojačanje za vaš marketing

nagradne igre

Za prodaju je – pre uvođenja bilo kakvih marketinških strategija – od ključnog značaja razumevanje ponašanja potrošača. Da li ste se nekada zapitali šta motiviše potrošače na kupovinu? Da li je to možda vrednost proizvoda, korisnost istog ili odnos cene i kvaliteta?

Zamislite, ništa od navedenog. Iako možda ne žele da veruju da je tako, potrošači su mnogo manje racionalni kada su u pitanju odluke povezane sa kupovinom.  Zapravo, obično i ne znaju zašto kupuju proizvod i zašto su privrženi određenim brendovima. Brojne studije su pokazale da potrošači poseduju kontradiktorna uverenja i stavove prema svojim kupovnim navikama.

Emocije imaju veliku ulogu u motivaciji za kupovinu, takođe i podsvest ima veliki uticaj  na odabir većine stvari koje se kupuju. Ljudski mozak funkcioniše tako da traga za mentalnim prečicama kako bi izbegao svrsishodno razmišljanje. I tako stižemo do brendiranja. Na ovom osnovnom konceptu se grade brendovi – povezati kupce sa brendom i održavati tu emotivnu povezanost i angažovanost kroz interakcije.

Još jedan važan faktor koji podstiče potrošače na kupovinu jeste dobro izvedena marketinška kampanja. Obzirom da potrošači više vole da kupuju proizvode brendova koji su im poznati, efikasan način da se što duže sećaju brenda jeste ponavljanje. To je odličan metod koji omogućava da se proizvod što duže zadrži u podsvesti potrošača i od esencijalne je važnosti za podizanje svesti o brendu. Nagradne igre su odličan podsetnik na brend, a pritom su manje nametljive od drugih načina oglašavanja.

Da li ste znali da tokom svake godine svaki od ovih brendova sprovodi kampanje u vidu različitih nagradnih igara (najmanje 3-4 godišnje).

logo top kompanija

Nagradne igre su jedan od najefikasnijih i najmoćnijih marketinških alata u onim situacijama kada želite da prodrmate tržište i povećate interesovanje za vaš brend. Dobro osmišljena marketniška kampanja  koja u svojoj osnovi ima neki vid takmičenja ostavlja trajan utisak na javnost, podiže svest o brendu i pozitivno utiče na lojalnost. Sve ovo se dugoročno odražava na rast prodaje.

Zašto su uopšte nagradne igre toliko efektne?

Uprkos napretku čovečanstva, jedna od najjačih sila koja nas usmerava da idemo napred jeste naš takmičarski nagon. On je u ljudskoj prirodi i predstavlja jedan od osnovnih instikata. Svako želi da je podednik! Zaista nije tajna da svi mi nastojimo da budemo bolji, brži, pametniji u poređenju sa drugima.

Postoje dva ključna elementa koja odlučuju da li će kampanja ovog tipa biti pun pogodak ili čist promašaj:

  • jednostavnost učešća
  • vrednost nagrada

Prošlo je vreme kada je za učešće u nagradnoj igri bilo potrebno kupiti novine, iseći kupon, spakovati u kovertu i poslati organizatoru – u nadi da će ta koverta uopšte stići do odredišta. Ti dani su prošli. Danas, uz društvene medije koji su svuda prisutni, poziv za učešće u nagradnoj igri može da se pojavi na vašem fidu, telefonu – dok se sam proces učešća sastoji od svega nekoliko klikova. Što je lakše učešće, to je veći odziv – kao i broj učesnika.

Drugi važan faktor jeste vrednost nagrada. Naravno, ukoliko je nagrada nešto od čega učesnici imaju veliku korist veća je i verovatnoća da će biti motivisani da učestvuju. Međutim, pre nego što se donese odluka o vrednosti nagrade, potrebno je jasno definisati ciljeve kampanje.

Nagrada može biti novi automobil, sastanak sa poznatim ličnostima ili poklon vaučer – sve zavisi od postavljenih ciljeva kampanje i ciljne publike. U svakom slučaju, od vitalnog je značaja da se ponudi nagrada koja je privlačna publici i koja je relevantna za sam brend ili uslugu – uz to treba razmisliti i o pronalasku balansa između troškova i maksimalne moguće vrednosti nagrade.

Koje su prednosti nagradnih igara?

Dobro sprovedena nagradna igra može imati dugotrajan uticaj na vaše poslovanje na više nivoa.  Povoljna je po pitanju ulaganja, jednostavna i zahteva malo vremena da se sprovede. Uz sve to, potencijal za povećanje prodaje koji sa sobom nosi je jedan od najvećih na području dijaloškog marketinga.

Nema sumnje da je povaćanje prodaje krajni cilj nagradne igre, ali je to ujedno i potvrda da je nagradna igra sprovedena kako treba.  Uspešna kampanja ima moć da privuče nove korisnike, reaktivira pasivne postojeće korisnike i podstakne na kupovinu – što sve vodi ka većoj prodaji.

Kako bismo imali širu sliku, hajde da pogledamo jedan dobar primer nagradne igre.

Jedna od najvećih čeških kompanija za proizvodnju piva je osmislila jedinstven digitalni koncept nagradne igre u znak sećanja na godišnjicu svog osnivanja. Kupci su u okviru ove kampanje morali da kupe 3 proizvoda, nakon čega su dobijali kod za učestvovanje u kratkom kvizu putem Facebook Messangera i tako se takmičili za nagradu. Prolazak kroz pitanja je vodio chatbot, a učesnici su odgovarali jednostavnim unosom brojeva. Kampanja je bila veoma uspešna i rezultirala je značajnim povećanjem prodaje za 36%, proširenjem korisničke baze za 23% i povećanim prometom na Facebook stranici brenda.

Da li su se vaši kupci uspavali? Razbudite ih.

Brendovi često koriste nagradne igre u cilju povećanja angažovanosti korisnika i to je odličan pristup. Nagradne igre često imaju visoku stopu odgovora kupaca – Hubspotovo istraživanje je otkrilo da svaka kampanja rezultira povećanjem broja novih kupaca za 34%.  Takmičenja ove vrste su takođe značajna i za angažovanje starih kupaca, zato je važno da svaki brend uloži napor u održavanje baze podataka o kupcima, kako bi se pripremio lak put do korisnika – to se može ostvariti kanalima koji omogućavaju direktan odgovor, kao što su SMS, e-mail ili mobilne poruke.

Budite glasni – da vas čuje i baka iz komšiluka (da, i ona je na Facebook-u)

Nagradne igre u velikoj meri utiču na razvoj svesti o brendu. Interner je pretrpan. Uspešan prolazak kroz tu džunglu je težak zadatak. Nagradne igre nude manje invanzivan, a ipak efikasan način za isticanje brenda, posebno kad se uporede sa drugim agresivnim reklamama.

I dolaze sa velikom pogodnošću – deljenjem na društvenim mrežama. Nije teško zamisliti da vaši korisnici dele informaciju o nagradnoj igri sa svojim prijateljima, zar ne?

Poverenje ljudi je važno.

Pored povećanja svesti o brendu nagradne igre doprinose lojalnosti prema brendu. Bez obzira na to da li već imate formiranu publiku ili ste u procesu formiranja iste, šansa koju pružate i mogućnost osvajanja nagrade će motivisati kupce da ostanu verni vašem brendu.

Prikupite dragocene infromacije o vašim korisnicima

Kada je postoji šansa za osvajanjem nagrade visoke vrednosti, učesnici su motivisani da podele informacije i odgovore na pitanja. To je odlična prilika da prikupite važne podatke o korisnicima i steknete bolji uvid, bolje razumete svoje klijente.

Ti podaci mogu biti, brojevi telefona, e-mail adrese, te ih u budućnosti možete koristiti za komunikaciju sa svojim klijentima u cilju informisanja o njihovim interesovanjima i navikama – sve su to ključne informacije za dalju izgradnju marketinških strategija.

Šta se krije iza svake uspešne nagradne igre?

Sve što smo naveli, zvuči nekako savršeno. Ipak, postavlja se pitanje ako su nagradne igre tako povoljna strategija, zašto ih svi ne organizuju?

Priznajemo, realnost je ipak takva da nije baš toliko jednostavno razviti uspešnu nagradnu igru. Navodimo vam 7 faktora koji imaju značajan efekat na stopu uspeha kampanje:

#1 Koncept nagradne igre

Koncept je ključ uspeha kampanje. Pre realizacije bilo kojeg aspekta koncepta, važno je definisati željene ciljeve i očekivane ishode. Kampanja usmerena na nagrađivanja postojećih kupaca u vidu specijalnih ponuda i popusta je potpuno drugačija od kamapnje koja je usmerena na promovisanje novog proizvoda. Opšte pravilo glasi: što je jednostavniji koncept za korisnika to će nagradna igra biti uspešnija.

Dva najčešća oblika su takmičenje i darivanje.

Takmičenja

Takmičenja se zasnivaju na jednostvanom konceptu – učesnici se takmiče jedni protiv drugih kako bi osvojili vrednu nagradu. Pobednik se bira na osnovu određenih kriterijuma: ko je bio najbrži, najsposobniji, najkreativniji ili sve to zajedno. Postoji veliki broj načina da se sprovede takmičenje i na ovom mestu brend ima priliku da pokaže svoju kreativnost u punom sjaju.

primjer nagradne igre

Darivanje

Darivanje je vrsta takmičenja u kojoj svaki od učesnika ima istu šansu da osvoji nagradu, a pobednik se bira nasumično. Od učesnika se, na primer traži da odgovore na jednostavno pitanje putem SMS-a. Svakako uslovi za učetvovanje mogu drastično varirati. U nekim kampanjama je potrebno platiti određeni iznos za učešće, dok je u drugim potrebno upisati samo e-mail adresu.

primjer nagradne igre

#2 Ciljna publika

Ko je vaš idealan kupac? Organizovanje kampanje bez poznavanje ciljne publike je unapred izgubljena bitka – definisanje ličnosti kupca je je ključan faktor za svaku modernu marketinšku kampanju. Utvrđivanje demografije, kao što je uzrast, obrazovanje, lokacija, karijera, životni stil – pruža čvrstu osnovu za nadogradnju sledećih elemenata.

#3 Kanali koji omogućavaju učešće

Kada je ciljna publika definisana, sledeći korak je svakako odabir najefikasnijeg kanala za učestvovanje u nagradnoj igri. U današnje vreme izbor kanala zaista nije mali. Neki od njih su:

  • SMS
  • Chatbotovi
  • Web forme
  • WhatsApp
  • Viber
  • Facebook Messenger
  • Telegram
  • Push notificije

Svaki od ovih kanala ima svoje prednosti i mane. Na primer, SMS je efikasan kada je reč o opštoj primenljivosti, stopi otvaranja i dosegu. Ipak, ako se uporedi sa Facebook Messengerom dosta je skluplji i pruža manje mogućnosti u pogledu na plasiran sadržaj.

Izbor najpogodnijeh kanala u potpunosti zavisi od ciljne publike i poslovnih ciljeva kampanje – zato je najbolje promisliti o svim ovim opcijam tokom faze definisanja samog koncepta nagradne igre.

Brendovi se obično odlučuju za sprovođenje nagradne igre putem samo jednog kanala. Međutim za bolji doseg poželjno je uključiti dodatne kanale. Tako na primer dodavanje glasovnog kanala podstiče angažovanje starije publike koja ima poteškoće sa kucanjem. Drugi primer je dodavanje web-push-a ukoliko brend ima svoju web-stranicu.

Ukoliko ste zainteresovani da više saznate o Omnichannel Marketingu i uslugama koje se vezuju za isti proučite našu Omnichannel Messaging platformu.

#4 Kreativni pravac

Osnovni element uspešne marketinske stategije jeste svakako kreativni pravac za koji se odlučite i to je prelomni faktor za sve brendove današnjice. To je moćno i često zanemareno sredstvo, način na koji se povezujete sa publikom na dubljem nivou. Uspešna transformacija koncepta kampanje u vizuelne elemente koji su usklađeni sa preferencama ciljne publike pozitivno utiče na broj učesnika – i privlači nove korisnike ka brendu.

#5 Promocija nagradne igre

Jednu polovinu marketinga čini kreativnost, a drugu promocija. Kada postavite osnove dolazi vreme da privučete učesnike da učestvuju putem onlajn kampanja i instant poruka. Kampanje na društvenim mrežama su dobar izbor za promociju, ali postoje i drugi učinkoviti metodi. Evo nekoliko ideja: e-mail kampanje, deljenje na društvenim mrežama, dodavanje CTA banera na stranicu brenda.

Kada je reč o takmičenju, stvaranje osećaja hitnosti je posebno efektan metod. Za učesnike, ponuda koja je vremenski ograničena deluje kao motivacija da se brzo aktiviraju – jer, ukoliko ne private ponudu odmah, propustiće nešto vredno.

#6 Upravljanje kampanjom i praćenje rezultata

Ulaganje napora u samu kampanju je kontraproduktivno ukoliko nemate svest o tome kako ona funkcioniše. Da biste uneli smisao u svoju kampanju i prepoznali najbolje opcije za naredne kampanje – veoma je važno primeniti praćenje kampanje i podataka o konverzijama u realnom vremenu.

#7 Pravni okviri i regulativa

Organizovanje nagradnih igrara može biti zahtevno kada je reč o pravnim okvirima i eventualnim rizicima. U većini zemalja je potrebno napisati Uslove nagrade igre i dobiti odobrenje od strane nadležnog organa (npr. Ministarstvo Finansija). U nekim zemljama se izvlačenje smatra oblikom kockanja i potrebno je platiti naknadu da bi se učestvovalo u ovakvom vidu takmičenja – negde je čak potrebna i licenca za vođenje kampanje.

Tombole, nagradne igre, izvlačenja, darivanje…definicija svakog od ovih oblika varira od zemlje do zemlje. Striktni uslovi, odredbe, mnoštvo pravnih propisa može biti zaista iscrpljujuće – posebno kada su u pitanju nagrade velike vrednosti kao što su na primer automobili.

Uh, to je zaista mnogo informacija. Srećom, tu smo mi da vam pomognemo u celom procesu.

Ako ste vi brend koji je zainteresovan za organizovanje nagradne igre sigurno se pitate kako da se uhvatite u koštac sa svim ovim koracima. Zato smo tu mi. NTH poseduje stručno iskustvo u ovom vidu marketinga. Više od 10 godina vodimo uspešne kampanje ovog tipa i nudimo sveobuhvatno rešenje prilagođeno svakom brendu. Naš paket za nagradne igre obuhvata sledeće:

  • Razvoj koncepta i kreativne usluge
  • Implementacija kroz više komunikacijskih kanala
  • Usklađenost sa pravnim propisima
  • Praćenje kampanje uživo i CRM marketing
  • Korisnička podrška 24/7
  • Onlajn i oflajn promocija kampanje

Ukoliko ste zainteresovani za konsultacije o planu vaše kampanje saznajte više o našim uslugama ovde.

Zainteresovani ste za saradnju?

Kontaktirajte nas

Vesti i zanimljivosti