Vesti i zanimljivosti

Dvosmerni SMS (2-Way SMS) – Kako i zašto vam koristi

SMS je od najefikasnijih kanala današnjice kada je reč o komunikaciji i prenošenja informacija primaocu, bilo da je reč o privatnoj ili poslovnoj komunikaciji. Za SMS poruke je karakteristično da imaju najveću stopu otvaranja poruka, veću od svih ostalih kanala.

Iako se u poslovanju SMS najčešće koristi za slanje poruka u jednome smeru, postoje slučajevi kada nakon slanja SMS poruke želimo da dobijemo povratne informacije od primaoca. U tim slučajevima koristimo takozvani 2-Way SMS ili dvosmerne SMS poruke. U ovom članku ćemo objasniti šta su dvosmerne SMS poruke i kako funkcionišu.

Sadržaj:

Šta su dvosmerne SMS poruke?

Za razliku od standardnih SMS servisa kojima se šalju jednosmerne poruke primaocu, dvosmerne SMS poruke pružaju mogućnost slanja i registriracije odgovora putem web platforme ili API-ja korištenjem dodeljenog virtuelnog broja.

Kako funkcioniše dvosmerni SMS?

Za početak, potreban je virtuelni broj za državu u kojoj želite uspostaviti dvosmernu SMS uslugu. Postoje dve vrste virtuelnih brojeva: dugački brojevi koji se koriste za pozive (npr. +385 98 112 113), i kratki brojevi koji se koriste u SMS komunikaciji (npr. 1234).

Kratak broj možete koristiti za iniciranje dvosmerne SMS komunikacije sa primaocima koji vam na ovaj način mogu odgovoriti putem SMS-a.

Najčešći primeri dvosmerne SMS komunikacije

1. Rezervacije i potvrde

10-15% zakazanih termina bude propušteno zbog loše komunikacije, to može veoma negativno uticati na poslovanje. Upravo zbog toga, slanje kratkog SMS podsetnika za rezervaciju ili potvrdu iste može biti zaista značajno za poboljšanje celokupne komunikacije, organizaciju rasporeda i slično.

Primaoci mogu jednostavno potvrditi svoj termin kratkim odgovorom na automatsku SMS poruku sistema za rezervacije.

Primjer 2-way SMS rezervacije
Primer 2-way SMS rezervacije

 2. Dostave i porudžbine

Praćenje dostave i potvrda o dolasku paketa putem SMS poruka može smanjiti broj nedostavljenih paketa i tako uštedeti resurse koji bi se u suprotnom nepotrebno potrošili na vraćanje u magacin i ponovno slanje paketa krajnjem korisniku. Također, pozitivno će uticati i na zadovoljstvo kupaca jer će na vreme biti obavešteni o dolasku paketa koji iščekuju.

Primjer 2-way SMS obavijesti o dostavi
Primer 2-way SMS obaveštenja o dostavi

3. Promocije

Dvosmerni SMS je idealan za promotivne kampanje. Korisnici, na primer mogu započeti interakciju sa Vašim prodajnim timom slanjem jednostavne SMS poruke. Na ovaj način možete prikupiti nove kontakte za naredne prodajne i marketinške aktivnosti.

Primer 2 -way SMS promocije

4. Povratne informacije (feedback)

SMS omogućava brzo i jednostavno slanje anketa Vašim korisnicima ili kupcima. Povratna informacija, odnosno feedback otvara priliku za unapređenje Vaših proizvoda ili usluga, održava dobar odnos sa kupcima i istovremeno Vam može pružiti personalizovane podatke o njihovim preferencijama.

Primer 2-way SMS ankete

5. Upozorenja

Dvosmerni SMS može se koristiti u svim onim situacijama kada je potrebno brzo obavestiti saradnike o nekim tehničkim problemima. Na primer, automatizovano SMS upozorenje će biti poslato pojedinim članovima tima koji slanjem odgovora mogu potvrditi preuzimanje zadatka.

Primjer 2-way SMS alarmiranja
Primer 2-way SMS upozorenja

Glavne prednosti dvosmernih SMS poruka

1. Povećanje stope otvaranja i konverzije

Stope otvaranja SMS-a su većinom iznad 90%, a veliki broj SMS poruka se pročita u roku od 3 sekunde. Stope otvaranja SMS-a znatno su veće od poruka e-pošte i zbog toga postoji veća šansa da će korisnici izvršiti kupovinu kada se SMS koristi u promotivnoj kampanji. Takođe, svoje poruke možete prilagoditi lokaciji, demografskim podatacima ili prethodnim kupovinama korisnika.

2. Ušteda budžeta

Kada ih uporedimo sa drugim vrstama marketinških kampanja, SMS kampanje u većini slučajeva imaju manje troškove. To je dobro i za same korisnike i za kompanije jer korisnici dobijaju prostor za razgovora uz nisku naknadu ili besplatno, dok kompanije ne moraju ulagati veliki deo svog budžeta za dodatne komunikacijske alate. Budući da su manji troškovi, ova vrsta komunikacije prikladna je za mala preduzeća koje nemaju velike troškove prilikom pokretanja poslovanja.

3. Unapređenje ponude na osnovu dobijenih povratnih informacija

Povratne informacije su presudni faktor rasta i razvoja za bilo koju vrstu posla, a dvosmerni SMS je jednostavan i efikasan način za njihovo prikupljanje.

Na primer, nakon što kupac preuzme pošiljku naručenog proizvoda, dobija sledeću SMS poruku od kompanije: “Kako biste ocenili našu uslugu od 1 do 10?” Potrebno je samo nekoliko sekundi da odgovori, a takođe se povećavaju i šanse da će korisnik i sledeći put odgovoriti na poruku.

4. Analiza korisničkog iskustva i popunjavanje baze podataka

Dvosmerna SMS usluga može se integrirati sa sistemima kao što su CRM (upravljanje odnosima sa kupcima) i CDP (platforma za podatke o kupcima). Na ovaj način možete direktno povezivati odgovore na SMS poruke sa postojećim bazama podataka, što Vam pomaže u daljnjoj analizi. Takođe, integracijom sa ovim sistemima imate uz mnoge druge opcije i mogućnost personalizacije poruka i automatizovanog slanja prema određenim uslovima i na taj način segmentirati primaoce.

Kako da efikasno koristite dvosmerni SMS

Informacije i poverenje su ključne

Prikupljanje privatnih informacija korisnika i pristanak za korištenje tih informacija nije lak zadatak. Niko ne želi neželjene poruke na svom privatnom telefonu, stoga SMS poruke moraju sadržati relevantne informacije. Ako pružite tačne podatke, a poruke budu kratke i jasne, postoji veća šansa da će korisnici odgovoriti.

Svaka SMS poruka koju pošaljete je šansa za izgradnju stabilnog odnosa sa korisnicima ili šansa za gubitak poverenja. Lični podaci se koriste za personalizaciju poruka i poboljšanje celokupnog korisničkog iskustva, a definitivno ih ne biste trebali koristiti za poruke koje će korisnici smatrati neželjenima (spam).

Održavajte aktivni razgovor

Nakon što korisnici pristanu na uslove korišćenja i prime poruku, sledeći korak je nastavak razgovora. Čak i ako je reč o običnoj zahvalnoj poruci, puno će značiti ako je personalizovana jer se tako gradi poverenje. Dugoročno gledano, nastavljanjem razgovora sa korisnicima možete prikupiti važne podatke o njihovim preferencijama i koje možeze koristiti u daljem poslovanju za bolje razumijevanje ponašanja kupaca ili njihove buduće namere.

Ažurirajte baze podataka

Kako biste povećali učinkovitost slanja dvosmernih SMS poruka, najvažnije je praćenje baze kontakata (brojeva). Obzirom da ćete slati poruke samo na aktivne brojeve, na taj način smanjujete troškove SMS-a i preciznije dolazite do željenih primalaca.

Čišćenje baze brojeva

Zaključak – zašto vam je u poslovnoj komunikaciji potreban dvosmerni SMS

Dvosmerni SMS je definitivno jedan od najboljih načina da Vaše korisnike aktivno uključite u komunikaciju. Njegove prednosti i efikasnost jesu glavni razlog zbog kojeg mnoga preduzeća ulažu u ovu vrstu komunikacije. Tehnologija koja stoji u pozadini razmene poruka se neprestano ažurira i nova komunikacijska rešenja konstantno pristižu na tržište.

Ovde možete više saznati o načinima kako Vaše poduzeće može koristiti SMS.

Zainteresovani ste za saradnju?

Kontaktirajte nas

Vesti i zanimljivosti