Vesti i zanimljivosti

Telegram Business – Kako koristiti Telegram u poslovne svrhe

Kao jedna od najbrže rastućih aplikacija za dopisivanje s naprednim funkcijama, Telegram je privlačno rešenje za kompanije koje žele doći do ciljne publike direktno preko mobilnog telefona.

U ovom članku moći ćete da pročitate o benefitima prilikom korišćenja Telegrama, pa i to kako da koristite kanale i grupe, kako da napravite chatbot, pa i najbolje prakse prilikom korišćenja Telegram poslovnog naloga.

Sadržaj:

  • Zašto sve više i više poslovnog sveta koristi Telegram
  • Glavne karakteristike Telegram-a u poslovanju
  • Saveti: Kako povećati broj pratilaca na Telegram-u
  • Zaključak – Da li biste trebali koristiti Telegram za Vaš biznis?

Zašto sve više i više poslovnog sveta koristi Telegram

Porast u popularnosti i broju korisnika

Telegram je jedan od najbrže rastućih aplikacija sa preko 500 miliona aktivnih korisnika mesečno, što je porast od 150% u odnosu na 2018. godinu. Telegram predviđa ambiciozni porast u narednih par godina, posebno zbog zabrinutosti korisnika oko sigurnosti i privatnosti njihovih konverzacija na drugim aplikacijama.

U januaru 2021. godine zabeleženo je 25 miliona novih korisnika u roku od 72 sata, nakon promene politike privatnosti WhatsApp aplikacije. Predviđa se milijardu korisnika do 2022. godine.

Telegram je prepoznat kao sigurna aplikacija orijentisana ka privatnosti korisnika koja omogućava zaštitu i enkripciju svih korisničkih podataka.

Povećajte angažman Vaše publike uz bulk poruke

Telegram omogućava kompanijama slanje bulk poruka svim njihovim korisnicima odjednom. Bulk poruke su korisne za interakciju sa korisnicima, kao i za slanje važnih obaveštenja. Od važnog značaja za Vaš marketing je i mogućnost slanja promotivnih poruka o Vašim servisima i ponudama.

Personalizacijom do porasta korisničke baze

Poslovni nalog na Telegramu Vam omoguća dvosmernu komunikaciju sa korisnicima, povezuje ih sa personalizovanim ponudama i skuplja važne korisničke informacije.

Idealno je za korisničku podršku, organizovanje mobilnih nagradnih igara, anketa i glasanja, slanje personalizovanih marketinških ponuda i još mnogo toga.

Glavne karakteristike Telegrama u poslovanju

Telegram u poslovanju API

Telegram API je odličan za iskusnije programere koji žele spojiti Telegram sa svojim aplikacijama. Postoji više vrsta Telegram API-a, a jedan od najpopularnijih je Bot API koji dozvoljava programerima kontrolu Telegram botova, kao na primer veću kontrolu o dobijanju i slanju poruka.

Jedan od glavnih razloga zašto je API koristan je što omogućava pregled istorije konverzacije na aplikaciji, pa time i analizu podataka.

Zanimljiv dodatak u Telegramu je i mogućnost kreiranja animiranih stikera ili prilagođenih tema, pa na taj način poboljšava korisničko iskustvo i interakciju s Telegram nalogom kompanije.

Primer brendiranih stikera na Telegramu

Telegram kanali

U pitanju su javni kanali slični novinskim člancima gde pratioci mogu dobijati obaveštenja za teme koje ih zanimaju – i to sve unutar aplikacije.

Primer Telegram kanala

Telegram kanali nisu namenjeni za konverzaciju, već za slanje obaveštenja o vestima iz sveta, filmovima, muzici, tehnologiji i tome slično. Listu svih tema i vrsta kanala možete pronaći na – Telegram stranici kanala.

Glavne prednosti korišćenja kanala:

  • Možete imati neograničen broj pratioca, poslatih poruka, kao i sadržaj bez restrikcija
  • Možete slati poruke svim pratiocima, ili određenom delu publike
  • Pratioci su anonimni – ne mogu videti jedni druge, komunicirati jedni s drugima, ili odgovarati na Vaše poruke

Telegram grupe

Za razliku od kanala, grupe su ograničene na određeni broj korisnika koji se kreće do maksimalnih 200.000 korisnika po grupi. Slično kao grupe kod drugih kanala, koriste se za podsticanje diskusije s članovima grupe, ili za lakšu komunikaciju s većim broje korisnika. Grupe su javne, pa svako može da se pridruži temi za koju je zainteresovan.

Primer Telegram grupe

Kako se pridružiti Telegram grupi

Postoje dva načina za pridruživanje Telegram grupi:

  1. Klikom na direktan link podeljen od strane admina grupe
  2. Potragom za određenim imenom grupe unutar aplikacije i slanjem zahteva za pridruživanje

Telegram grupe mogu biti još zanimljivije u kombinaciji sa Telegram chatbotovima iz razloga što oni omogućavaju niz korisnih i zabavnih interakcija sa članovima od automatskog upravljanja do igara i pomoći pri plaćanju.

Telegram Chatbotovi

Chatbot je tip softvera koji simulira ljudski razgovor, ali za razliku od čoveka, može komunicirati sa hiljadama korisnika odjednom.

Chatbotovi Vam mogu pomoći u kreiranju jednostavnijih komunikacijskih kanala između Vas i Vaših korisnika. Kao što je opisano na Telegram stranici, korisnici mogu imati konverzaciju sa chatbotovima na dva načina:

  • Slati poruke i komande botovima, ili dodavanjem u grupu
  • Slanjem zahteva direktno iz polja za unos gde se upiše korisničko ime bota. Ovo omogućava slanje sadržaja pomoću bota direktno u čet, grupu, ili kanal.

Telegram kao kanal poruka ima nekoliko aktivnih botova sa kojima možete komunicirati. Interakcije između chatbota kao platforme i Telegram Bot naloga stvara vezu u komunikaciji gde informacije mogu dobiti krajnji korisnici Telegrama ili poslovni korisnici.

Kako kreirati Telegram chatbota?

Prvo korak za kreiranje chatbota je – BotFather. Ovaj bot omogućava jednostavno korišćenje chatbotova i upravljanje postojećim botovima. Da biste započeli upišite @botFather u polje pretrage i možete započeti interakciju s njim (ima plavu kvačicu pored imena)

Kada dobijete autorizacijski token, otvorite Bot API priručnik kako bi saznali šta dalje trebate da radite. Možete menjati izgled, dodati personalizovane stikere, ili ostale dodatke od značaja.

Glavne prednosti Telegram chatbota

Chatbotovi su dostupni 24/7, pa na taj način olakšavaju posao agentima korisničke podrške i štede resurse kompanije. Njihove poruke su automatizovane i šalju se direktno na korisničke mobilne telefone, pa mogu biti od pomoći za marketing i prodaju sa minimalnim troškovima i uloženim trudom.

Primer Telegram chatbota

Saveti: Kako povećati broj pratilaca na Telegramu

Ukoliko se pitate kako povećati broj pratilaca, imamo par saveta za Vas:

  1. Šaljite SMS ili Email kampanju sa Telegram linkom
  2. Dodajte Telegram proizvod na Vašu veb stranicu
  3. Delite Telegram QR kod preko online, ili offline kampanja
  4. Kupite članove preko online davatelja usluga
  5. Kontaktirajte admine drugih kanala za plaćenu saradnju
  6. Koristite cross-promociju
  7. Organizujte program preporuka

Zaključak – Da li biste trebali koristiti Telegram za Vaš biznis?

Korišćenje Telegrama za poslovanje je poznato rešenje da obezbedite komunikaciju sa korisnicima. Može imati veliki značaj za korisničku podršku, ili marketinški kanal, dok za uzvrat možete dobiti vredne povratne informacije.

Ne samo što ćete imati priliku da koristite jednu od najbrže rastućih i najsigurnijih aplikacija na tržištu, već ćete moći i da podesite Vašu komunikaciju i dodatke u skladu sa poslovnim potrebama Vaše kompanije

Kako napraviti Vaš poslovni nalog na Telegramu možete pročitati ovde.

Interessiert an der Zusammenarbeit?

Kontaktirajte nas

Vesti i zanimljivosti